SUMAR
Ghindărești
16°C
cer fragmentat
Marți
17/7°C
Miercuri
19/8°C
Joi
22/9°C
Strategia de Dezvoltare Locală a comunei Ghindărești, pentru perioada 2021-2027
I. Direcțiile strategice de dezvoltare a comunei
Prezenta strategie se referă doar la domenii de intervenție în care are atribuții Consiliul Local, fiind excluse domeniile care nu cad în sarcina acestei instituții, cum ar fi activitățile private în domeniul economic. Aceste activități private pot fi însă spijinite de către administrația locală, mai ales că în viitor vor aduce venituri la bugetul local. Strategia se referă și la acele posibilități ale autorităților locale de a sprijini dezvoltarea economică și socială a comunității. Pentru implementarea anumitor măsuri este nevoie de o conlucrare cu alte autorități locale vecine și cu Consiliul Județean Constanța, precum și cu alte instituții abilitate. Este vorba mai ales de infrastructura mare, unde se impun colaborări cu diverși parteneri.
Consiliul Local al Comunei Ghindărești va stabili ordinea priorităților în funcție de nevoile locale și de resursele financiare disponibile.
II. Surse de finanțare pentru perioada 2021-2027
Având în vedere că până la data elaborării prezentei strategii nu a fost publicate programele operaționale care pot fi accesate pentru perioada de programare 2021-2027 prezentăm mai jos sursele de finanțare aferente perioadei 2014-2020. Fondurile alocate pentru perioada de programare 2014-2020 pot fi accesate și după anul 2020, perioada fiind prelungită până în anul 2023.
Pentru atingerea obiectivelor Strategiei de Dezvoltare Economico-Socială Durabilă a comunei Ghindărești au fost identificate mai multe surse de finanțare, după cum urmează:
1. Programul National de Dezvoltare Rurala (PNDR)
Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 ( PNDR) – program prin care se acordă fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană şi Guvernul României pentru dezvoltarea economico – socială a spaţiului rural din România.
Investitorii au noi oportunităţi financiare pentru proiecte de investiţii în dezvoltarea agriculturii şi a zonei rurale.
Fermierii, societăţile private şi autorităţile publice locale au la dispoziţie aproximativ 8 miliarde de euro, fonduri europene nerambursabile pentru investiţii la standarde europene, eficiente şi rentabile.
2. Programul Operational Regional (POR)
Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020 este succesorul Programului Operațional Regional 2007-2013 și unul dintre programele prin care România va putea accesa fondurile europene structurale și de investiții provenite din Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR), în perioada 2014-2020.
Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020, gestionat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice în calitate de Autoritate de Management, a fost adoptat de Comisia Europeană (CE) pe data de 23 iunie 2015.
3. Programul Operational Capital Uman (POCU)
Programul Operațional Capital Uman (PO CU) stabilește prioritățile de investiții, obiectivele specifice și acțiunile asumate de către România în domeniul resurselor umane, continuând astfel investițiile realizate prin Fondul Social European în perioada 2007-2013 și contribuind, totodată, la atingerea obiectivului general al Acordului de Parteneriat (AP 2014-2020) – implicit al Fondurilor Europene Structurale și de Investiții din România, şi anume, de a reduce disparităţile de dezvoltare economică şi socială dintre România şi Statele Membre ale UE.
4. Programul Operational Capacitate Administrativă (PO DCA)
POCA va promova crearea unei administrații publice moderne, capabilă să faciliteze dezvoltarea socio-economică, prin intermediul unor servicii publice competitive, investiții și reglementări de calitate, contribuind astfel la atingerea obiectivelor Strategiei Europa 2020. Pentru a putea îndeplini acest rol, administrația publică are nevoie de resurse umane competente și bine gestionate, un management eficient și transparent al utilizării resurselor, o structură instituțional-administrativă adecvată, precum și de proceduri clare, simple și predictibile de funcționare. O astfel de administrație trebuie să fie capabilă să ofere decidenților politici instrumentele necesare fundamentării și implementării unor politici publice în interesul cetățenilor. Optimizarea administrației este o condiție importantă pentru punerea în aplicare a oricărei schimbări structurale către o creștere inteligentă, durabilă și favorabilă incluziunii.
POCA 2014-2020 se adresează tuturor celor 8 regiuni de dezvoltare ale României. În cadrul Programului vor putea obține finanțare următoarele tipuri de beneficiari: autorități și instituții publice centrale, autorități administrative autonome, ONG-uri, parteneri sociali, instituțiile de învățământ superior acreditate și de cercetare, Academia Română, autorități și instituții publice locale de la nivelul județelor și municipiilor, autorități și instituții publice locale beneficiare ITI, instituțiile din sistemul judiciar.
5. Programul Operational Infrastructura Mare
Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) a fost elaborat pentru a răspunde nevoilor de dezvoltare ale României identificate în Acordul de Parteneriat 2014-2020 şi în acord cu Cadrul Strategic Comun şi Documentul de Poziţie al serviciilor Comisiei Europene. Strategia POIM este orientată spre obiectivele Strategiei Europa 2020, în corelare cu Programul Naţional pentru Reformă şi cu Recomandările Specifice de Ţară, concentrându-se asupra creșterii durabile prin promovarea unei economii bazate pe consum redus de carbon prin măsuri de eficienţă energetică şi promovare a energiei verzi, precum şi prin promovarea unor moduri de transport prietenoase cu mediul şi o utilizare mai eficientă a resurselor.
Priorităţile de finanţare stabilite prin POIM contribuie la realizarea obiectivului general al Acordului de Parteneriat prin abordarea directă a două dintre cele cinci provocări de dezvoltare identificate la nivel naţional: Infrastructura şi Resursele.
III. Portofoliu de proiecte pentru perioada 2021-2027
Portofoliul de proiecte este proiectat pentru o perioadă de 7 de ani.
Prioritizarea proiectelor este în sarcina Consiliului Local și va ține cont de:
- Nevoile reale ale comunității locale;
- Personalul responsabil de toate fazele pregătirii si implementării proiectului (Studii de Fezabilitate, identificarea surselor locale, pregatirea cererii de finanțare, implementarea proiectului, evaluarea impactului proiectului asupra comunității locale);
- Strategia de dezvoltare economico-socială durabilă a comunei și să contribuie la obiectivul general al acesteia;
- Resursele disponibile.
Pentru vizualizarea detaliată a Strategiei de dezvoltare puteți da click aici.